szamla-posta.hu

EDI

elektronikus adatcsere rendszer

EDI - elektronikus adatcsere rendszer

Az Electronic Data Interchange (EDI) rendszerben, azaz elektronikus adatcsere rendszerben létrehozott és továbbított számlához nincs szükség hitelesítő-szolgáltatóra, az adatcsere és a rendszer csak kétszereplős. Ebben az esetben a számlán szereplő adatok megbízhatóságát, hitelességét a rendszer zártsága biztosítja, amely lehetetlenné teszi a kommunikációba történő bármilyen külső beavatkozást. Az EDI rendszernek így nem alapfeltétele az elektronikus aláírás, mivel lényegében két számítógép (rendszer) zárt kommunikációjáról van szó. Emiatt azonban a feleknek szükséges előzetesen és írásban megállapodni arról, hogy pontosan milyen formátumot használnak és részletes technikai leírást adnak mind az EDI adatokról, mind pedig a rendszer használatáról. Ehhez a szerződéshez a 23/2014- (VI.30) NGM rendelet egy ajánlott mintát is tartalmaz, amely összhangban áll az uniós ajánlással.

Az EDI számlázásnak nem alapfeltétele a digitális aláírás és időbélyeg alkalmazása, ugyanis a zárt kommunikációból adódóan a rendszer biztosítja a számlával szemben elvárt alapkövetelményeket.

EDI rendszer alkalmazása jellemzően nagyvállalatoknál (Például: beszállítók és Multik között) jön létre, ahol nemcsak a számla dokumentumokat, hanem az üzleti folyamatok egyéb dokumentumait is a zárt rendszeren keresztül utaztathatják az üzleti szereplők.

EDI SMART megoldásunk (webes alkalmazás: INFOSZÁMLA-EDI) olyan lehetőséget kínál az EDI kapcsolat (rendelés / szállítólevél / számla) létesítésére, ahol a beszállítónak nem kell számlázó/ERP rendszerét lecserélnie, a számlázási folyamata semmit sem változik, és mégis, a számla/szállítólevél kiállítását követően számlája/szállítólevele EDI üzenet formátumban azonnal üzleti partnere ügyviteli rendszeréhez kerül továbbításra úgy, ahogy azt a számla befogadójának EDI szolgáltatója megköveteli.

Az alábbi két irányú (rendelés <---be--- , szállítólevél, számla ---ki--->) EDI kapcsolatokat tudjuk biztosítani: TESCO HU/SK/CZ, METRO, AUCHAN, LIDL, SPAR, KIFLI.HU, ALDI, PENNY, REAL ... és ha esetleg nincs a felsorolásban, azt is megoldjuk

Szabványos EDIFACT üzeneteket kommunikálunk.Az érvényben lévő törvényi előírásoknak megfelelően, egész évben, éjjel-nappal 0-24 működő automatikus szolgáltatásunk biztosítja a folyamatos adattovábbítást, (EDI dokumentum befogadójához / EDI dokumentum befogadójától) amelyhez a legmegbízhatóbb és legbiztonságosabb protokollokat alkalmazzuk.

A W3app Informatika Kft. által kínált megoldás minden számlázó/ERP rendszer esetében alkalmazható, együttműködő EDI szolgáltató üzleti partnereink Magyarország leginkább foglalkoztatott szolgáltatói, de igény szerint mind a beszállító, mind az EDI befogadó oldal által esetlegesen kötelezően megkövetelt más EDI szolgáltatóval is együttműködünk és az illesztést elvégezzük. 
Megoldásunk célja, hogy csökkentse a beszállítói oldalon felmerülő EDI átállási költségeket, egyszerű bevezetési folyamatával és szükség esetén EDI tanácsadói szolgáltatással is segítünk az átállás során.

ELŐNYÖK - INFOSZÁMLA-EDI
- marad a megszokott számlázó program / ERP rendszer,
- alkalmazásával kevesebb emberi erőforrás ráfordítás szükséges
- hibás számlák, szállítólevelek száma minimálisra csökkenthetők, és pontosabb a ügymenet
- számla, szállítólevél elkészültével egyidejűleg az EDI számla, szállítólevél továbbítása azonnal megtörténik
- nem szükséges a dokumentumok papír alapon történő nyomtatása és befogadóhoz történő továbbítása sem
- beérkező rendelését automatikusan rögzítheti saját ügyviteli alkalmazásában

Fogadja rendeléseit, küldje szállítóleveleit, számláit EDI SMART megoldásunk beintegrálásával.
Gyors és költséghatékony bevezetés.

Szolgáltatásunk előzetes regisztrációt követően, havidíjas előfizetéssel dinamikusan változó díjcsomagjaink alapján érhető el.
Díjcsomagjaink már havi 1 rendelés/szállítólevél/számla adatforgalommal rendelkező beszállítók számára is kínál EDI integrációs megoldást.

Mobirise Website Builder