elektronikus adatcsere rendszer
EDI - elektronikus adatcsere rendszer
Az Electronic Data Interchange (EDI) rendszerben, azaz elektronikus adatcsere rendszerben létrehozott és továbbított számlához nincs szükség hitelesítő-szolgáltatóra, az adatcsere és a rendszer csak kétszereplős. Ebben az esetben a számlán szereplő adatok megbízhatóságát, hitelességét a rendszer zártsága biztosítja, amely lehetetlenné teszi a kommunikációba történő bármilyen külső beavatkozást. Az EDI rendszernek így nem alapfeltétele az elektronikus aláírás, mivel lényegében két számítógép (rendszer) zárt kommunikációjáról van szó. Emiatt azonban a feleknek szükséges előzetesen és írásban megállapodni arról, hogy pontosan milyen formátumot használnak és részletes technikai leírást adnak mind az EDI adatokról, mind pedig a rendszer használatáról. Ehhez a szerződéshez a 23/2014- (VI.30) NGM rendelet egy ajánlott mintát is tartalmaz, amely összhangban áll az uniós ajánlással.
Az EDI számlázásnak nem alapfeltétele a digitális aláírás és időbélyeg alkalmazása, ugyanis a zárt kommunikációból adódóan a rendszer biztosítja a számlával szemben elvárt alapkövetelményeket.
EDI rendszer alkalmazása jellemzően nagyvállalatoknál (Például: beszállítók és áruházláncok között) jön létre, ahol nemcsak a számla dokumentumokat, hanem az üzleti folyamatok egyéb dokumentumait is a zárt rendszeren keresztül utaztathatják az üzleti szereplők.
EDI SMART megoldásunk (webes alkalmazás: INFOSZÁMLA-EDI) lehetővé teszi az EDI kapcsolatok (rendelés, szállítólevél, számla) kialakítását anélkül, hogy a beszállítónak lecserélnie kellene számlázó vagy ERP rendszerét, vagy módosítania kellene a számlázási folyamatait. Az alkalmazás segítségével a kiállított számlák és szállítólevelek azonnal, EDI üzenet formátumban továbbítódnak üzleti partnere ügyviteli rendszerébe, az EDI szolgáltató követelményeinek megfelelően.
Az alábbi kétirányú EDI kapcsolatokat tudjuk biztosítani: rendelés fogadása (<---be---), szállítólevél és számla küldése (---ki--->) a következő partnerek esetében: TESCO HU/SK/CZ, METRO, AUCHAN, LIDL, SPAR, KIFLI.HU, ALDI, PENNY, REAL. Ha esetleg nincs a listában, egyedi igényeket is teljesítünk.
Szolgáltatásunk szabványos EDIFACT üzeneteket használ, és az érvényben lévő törvényi előírásoknak megfelelően, az év minden napján, éjjel-nappal, 0-24 órában működik. Folyamatos és biztonságos adattovábbítást biztosítunk a legmegbízhatóbb protokollok alkalmazásával, legyen szó EDI dokumentumok fogadásáról vagy küldéséről.
A W3app Informatika Kft. megoldása bármilyen számlázó vagy ERP rendszerrel kompatibilis. Együttműködünk Magyarország vezető EDI szolgáltatóival, de igény esetén más, a beszállító vagy az EDI befogadó által megkövetelt szolgáltatókkal is biztosítjuk az illesztést. Célunk, hogy csökkentsük a beszállítói oldalon felmerülő EDI átállási költségeket, egyszerű bevezetési folyamatunkkal és szükség esetén EDI tanácsadással támogatjuk az átállást.
ELŐNYÖK - INFOSZÁMLA-EDI
« Megtarthatja a megszokott számlázó programját vagy ERP rendszerét
« Kevesebb emberi erőforrás szükséges az alkalmazás használatához
« A hibás számlák és szállítólevelek száma minimalizálható, így a folyamatok pontosabbak lesznek
« A számla és szállítólevél elkészülésével egyidejűleg az EDI üzenet azonnal továbbításra kerül
« Nem szükséges a dokumentumok papíralapú nyomtatása és továbbítása
« Az érkező rendeléseket automatikusan rögzítheti saját ügyviteli rendszerében
Fogadja rendeléseit, küldje szállítóleveleit és számláit az EDI SMART megoldásunk bevezetésével. Gyors és költséghatékony bevezetés.
Szolgáltatásunk előzetes regisztráció után, havidíjas előfizetéssel érhető el, dinamikusan változó díjcsomagjaink alapján. Díjcsomagjaink már havi egy rendelés/szállítólevél/számla adatforgalommal rendelkező beszállítók számára is kínálnak EDI integrációs megoldást.